Kettős tömegű lendkerék dízel autókhoz

Az autók kapcsán is sok olyan kérdés van, ami megosztja az autótulajdonosokat, sofőröket. Egyik ilyen téma, ami vitákat szül, hogy a kettős tömegű lendkerék valóban hasznos, vagy ez csak a gyártók egy újabb átverése, gondolva a magas árakra.

Mint általában, itt is valahol középen van az igazság, hiszen nem minden autó esetében van szükség a kettős tömegű lendkerék segítségére, de például az erős dízeleknél szinte elengedhetetlen. Hiszen a dízel járgányok működésekor valaminek csillapítani kell a motor rezgését és csökkenteni a zajt, amit ez a remek alkatrész kiválóan biztosít, szemben az egy tömegűvel.

Továbbá, a kettős tömegű lendkerék még a kuplung szett és a váltó alkatrészeit is védi, így tényleg belátható, hogy az erős verdáknál ez egy szükséges kellék. Ugyanakkor, időnként ezt is ellenőrizni kell, illetve cserélni, mivel 100-300 ezer kilométer után már nehézkesebbé, zajosabbá válik a váltás, megjelenhetnek alapjárati zajok és remegés, illetve hideg induláskor és leállításkor szintén jelentkezhetnek ezek a „tünetek”.