Az autó bebikázása nem mindig egyszerű feladat

autó bebikázása

Az elektronikus szerkezetek működése hihetetlenül komplex, hiszen az áramkörökhöz és hasonló dolgokhoz általában csak a mérnökök értenek. Azért vannak olyan dolgok, amelyeket a hétköznapi emberek útmutatással el tudnak végezni, ilyen például az autó bebikázása is.

Elég komoly veszteségek keletkezhetnek, ha valaki nem szakszerűen csinálja ezt a precizitást igénylő műveletet. Egyáltalán nem kell villamosmérnöknek lenni ahhoz, hogy valaki a lemerült akkumulátorba újra életet leheljen. Ha Ön látta már, hogy miként működik az autó bebikázása, viszont nem tudja pontosan mit miért csináltak a hozzáértők, akkor ebből a cikkből megtudhatja miként működik ez a procedúra.

A helyzet felmérésekor oda kell figyelni, hogy a kábelek minősége megfelelő legyen. A rézkábel a csipeszeknél legalább fél cm vastag kell legyen. Ha az autó bebikázása egy külső akkuról vagy speciális készülékről, illetve másik autó akkumulátoráról történik, akkor különféle dolgokra kell odafigyelni. Vegyük például, amikor egyik autós a másiknak segít.

Az autó bebikázása során ilyenkor ki kell venni mindkét jármű gyújtáskapcsolójából a kulcsot. A bikakábel pozitív csipeszét a bikázó autó pozitív sarujára kell helyezni és ugyanez az eljárás a bikázandó kocsinál is. Ezt követően a negatív kábel jön, ez a bikázó autó negatív sarujára megy, utána a bikázandó negatívja következik.

Az autó bebikázása azzal folytatódik, hogy a bikázó járművet be kell indítani és alapjáratnál egy kicsit magasabb fordulatszámon kell tartani a motort. Közben a másik félnek meg kell próbálnia beindítani a lemerült akkuval rendelkező autót. A fenti sorrend nagyon fontos, mert könnyen megsérülhet az elektronikai vezérlőegység.