A reggeli futás felüdíti a testet-lelket

reggeli futás

Van, aki egy csésze kávéra esküszik, míg mások inkább egy aktívabb, testet és lelket felemelő mozgásformával nyitják a napot. A reggeli futás nem csupán rendkívül hatékony módja a zsírégetésnek, de a test oxigénellátását, immunrendszerünk erősödését is eredményezi, ráadásul a rendszeres reggeli futás napi rutinná válásának hatására sokkal fittebbnek és frissebbnek fogjuk érezni magunkat az előttünk álló nap leküzdése során.

Az pedig már csak hab a tortán, hogy a rendszeres reggeli futás stresszoldó hatású, ráadásul endorfint, azaz boldogsághormont termel a szervezetünk, tehát igazoltan boldogabban kezdi ily módon napját. Ha Ön is kedvet kapott arra, hogy napjait egy üdítő reggeli futással indítsa, érdemes figyelembe vennie pár aranyszabályt.

Ha az ébresztő mozgás elsődleges célja a fogyás, vagyis a zsírégetés, ildomos éhgyomorral nekivágnia a reggeli futás megkezdéséhez, mivel így a szervezetünk az eltartalékolt zsírszövetekből próbálja pótolni a futáshoz szükséges energiát. Az is kimutatott tény, hogy a reggeli mozgás sokkal hatékonyabb, mint a későbbi órákra ütemezett edzések a fogyásunk szempontjából.

Amennyiben nem kívánja üres gyomorral megkezdeni a napjait, érdemes fehérjében gazdag, könnyű és tápláló reggelit választania, ami segíti az izmok hatékony fejlődését. Amennyiben további érdekes információkat szeretne begyűjteni, látogasson el a sporttipp.hu oldalra, ahol részletes, izgalmas ismertetőt, tájékoztatást kaphat, illetve irányadó jó tanácsokkal vértezheti fel magát!